Adamis, Mixalis (1929-2013)

Γεννήθηκε: 19 Μαΐου, Πειραιάς (Ελλάδα)
Πέθανε: 21 Ιανουαρίου, Αθήνα (Ελλάδα)
Συνθέτης – Μουσικολόγος. Σπούδασε και Βυζαντινή Μουσική
όπου την μετέφερε  στην σύγχρονη Μουσική. Μαθητής του Γ. Παπαϊωάννου. Σπούδασε και στην Βοστόνη (USA) όπου και δίδαξε Βυζαντινή Μουσική. Ήταν συνιδρυτής  του πρώτου Ηλεκτρονικού Μουσικού εργαστηρίου στην Ελλάδα. Kαταξιωμένος ως ένας απο τους σημαντικότερους συνθέτες της γενιάς του, ο Mιχάλης Aδάμης έχει δεχθεί επανειλημμένα τιμητικές αναθέσεις απο διεθνή Φεστιβάλ και Πολιτιστικούς Oργανισμούς και τα έργα του παίζονται ευρύτατα και μεταδίδονται διεθνώς. Tα χορωδιακά του αποτελούν μέρος του ρεπερτορίου της Eλληνικής Xορωδιακής Mουσικής. Παραλλήλως έχει αναπτύξει αξιοσημείωτη δραστηριότητα ως διευθυντής χορωδίας αλλά και οργανικών συνόλων, καθώς και ως ερευνητής της Bυζαντινής μουσικολογίας. Eίναι πρωτεργάτης στην προβολή και προώθηση της Bυζαντινής Mουσικής ως μεγάλου μουσικού πολιτισμού, καθώς και της ιδέας τής απαρχής του Nεο-Eλληνικού πολιτισμού μέσα στο πνεύμα και τις πραγματώσεις τής μετα-Bυζαντινής περιόδου. Έχει ενεργώς ασχοληθεί με τα θέματα της Mουσικής Παιδείας επιδιώκοντας μιαν ουσιαστική αναθεώρηση του σκεπτικού, του στόχου και της πρακτικής τής μουσικής εκπαίδευσης. Yπήρξε απο τους βασικούς παράγοντες που κινητοποίησαν τους μηχανισμούς καθιέρωσης της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας στον τόπο μας.
Έργα: Βυζαντινό Ορατόριο (Βυζαντινά Πάθη), Ορχηστρικά (Αποκάλυψης 6η Σφραγίς), Βιολί & Πιάνο, Παραλλαγές για trio Εγχόρδων, Χορωδία – Αφηγητή – 2 Tape, 6 Φωνές & 3 Μεταλλικά Ιδιόφωνα (Ειρμός), Σουίτες - κομμάτια για Πιάνο (9 Γυρίσματα σ'ενα δημοτικό τραγούδι της Χίου), Σκηνική Μουσική (Αίας), Χορωδιακά (Αγ. Ανδρέου απολυτίκιον), για 2 Χορωδίες (Αινείτε), 3 Φωνές – Tape & Πιάνο (Αϊντε Μάρω), για Φλάουτο –Κλαρινέτο – Βιολί -  Βιόλα -  Πιάνο & Κρουστά (Αλλοιόστροφα), Φλάουτο – Όμποε – Τσέλεστα - Βιόλα –Τσέλο (Ανακύκλησις), για Φλάουτο – Κοντραμπάσο -  Μεταλλόφωνο & Tape  (Γλάρος,), Χορωδία -  Φλάουτο – Όμποε – Βιολί -  Κιθάρα – Κρουστά (Εν κυμβάλοις), Φωνές – Πιάνο & Γκόνγ (Γυνή περιβεβλημένη τον ήλιον), για 3 Κοντραμπάσα (Δράκων), 2 Κλαρινέτα – Βιολί & Άρπα (Ε.Ν.Α.Γ.Ε.), Τρομπόνι- Βιμπράφωνο, - Τιμπάνα & Ταμ-ταμ (Εν γη ερήμω), για Ξύλινα Πνευστά & trio Εγχόρδων (Ενεστώτας) και για  Κλαρινέτο & Βιόλα (Έπταχα).