Spiropoulos, Georgia (1965-)

Γεννήθηκε: 17 Σεπτεμβρίου, Αθήνα (Ελλάδα)

Συνθέτης.
Σπούδασε πιάνο, αρμονία, αντίστιξη, φούγκα και τζαζ αυτοσχεδιασμό με τους Αμ, Αμαραντίδη, Β, Κοκκόρη και Μ, Αλεξίου. Εργάστηκε για μια δεκαετία ως μουσικός και ενορχηστρωτής στο χώρο της προφορικής μουσικής παράδοσης όπου και συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με την Κ, Ξηρού και τον Ιορ, Τσομίδη. Το 1996 εγκαθίσταται στο Παρίσι όπου σπούδασε σύνθεση και ηλεκτροακουστική μουσική με τον Ph. Leroux και ανάλυση φόρμας και τον M. Lévina. Σπούδασε επίσης σύνθεση και μουσική τεχνολογία στο IRCAM (Centre Pompidou) όπου εργάστηκε με τους J. Harvey, Tr. Murail, B. Ferneyhough, Ph. Hurel, M. Stroppa και I. Fedele. Είναι κάτοχος Μ.Α. της Σχολής Ανώτατων Σπουδών Κοινωνικών Επιστημών του Παρισιού EHESS όπου και σπούδασε με τους M. Chemillier, P. Judet de La Combe και Fr. Zimmermann. Το 2008 εργάζεται ως συνθέτης-ερευνητής στο IRCAM με το project "MASK: Μεταμορφώσεις της φωνής και δημιουργία τεχνολογικών εργαλείων για τη live performance". Το 2003 κέρδισε το βραβείο "Villa Médicis Hors les Murs" για τη Νέα Υόρκη και το 2013 της απονέμεται ο τίτλος του Ιππότη Γραμμάτων και Τεχνών της Γαλλικής Δημοκρατίας. Έργα της έχουν ανατεθεί από το Γαλλικό Υπουργείο Πολιτισμού, το Υπουργείο Πολιτισμού του Baden-Wûrttemberg, το IRCAM - Κέντρο Πομπιντού, τη Γαλλική Ραδιοφωνία, τη Μασσαλία Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2013, το Haus der Kulturen der Welt του Βερολίνου, τη SACEM, τη Muse En Circuit. Τα έργα της παρουσιάζονται διεθνώς, στη Γαλλία, ΗΠΑ, Γερμανία, Αυστρία, Ιαπωνία, Ελλάδα, Ισπανία, Ισραήλ, Πολωνία σε χώρους όπως : Κέντρο Πομπιντού, Cité de la Musique, IRCAM, Μουσείου του Λούβρου (Παρίσι), Symphony Space (Νέα Υόρκη), Yerba Buena Center for the Arts (San Francisco), Gasteig Münchenn Radial System V (Βερολίνο), Hessisches Staats Theater (Wiesbaden), Kulturhaus Karlstorbahnhof (Χαϊδελβέργη), AOI Hall (Shizuoka), Felicja Blumenthal Music Center και Hateiva Hall (Tel Aviv), Concert Hall of the Academy of Music in Krakow (Κρακοβία), Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Γαλλίκο Ινστιτούτο, Ινστιτούτο Goethe (Αθήνα).  Συνεργάζεται με πολλά μουσικά σύνολα, σολίστες και χορωδίες (Ensemble Intercontemporain, San Fransisco Contemporary Music Players, L'Itinéraire, 2E2M, Ars Nova, dissonArt, Smashensemble, Aventure, Nikel, Bl!ndman, Accentus, Les Cris de Paris, Habanera, Prism και Quasar saxophone quartets) και τα έργα της παίζονται σε διεθνή φεστιβάλ (Manifeste, Agora, Présences, Tenso Days, Seamus, Extension, In Transit - International Festival of Performing Arts - Berlin, Gegenwelten Festival Neue Musik, Musiques Libres de Besançon, Futura, WhyNote, Hateiva, Sinkro, Aujourd'hui Musiques, Musiques de Notre Temps, Hateica, Sinkro, ICEM, ICMC, SMC, WFAE, WOCMAT, Boston Cyberarts Festival, The Electronic Arts and Music Festival – Miami, Ημέρες Ηλεκτροακουστικής Μουσικής του ΕΣΣΗΜ. Έχει δώσει διαλέξεις στο πανεπιστήμιο Columbia, στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια-Santa Barbara, στο IRCAM, στην Ανώτατη Σχολή Μουσικής και Θεάτρου του Μονάχου, στα Πανεπιστήμια Paris 7 και Paris 8, σε διεθνή συμπόσια (ICMC, SMC), στην Alte Schmiede-Vienna, στο Ωδείο του Tel Aviv, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών.  Στα έργα της χρησιμοποιεί τη μουσική τεχνολογία και δημιουργεί επίσης και οπτικο-ηχητικές installations. Συλλαμβάνει τη μουσική της στους ενδιάμεσους χώρους της μουσικής πράξης: μουσικό κείμενο αλλά και προφορική κουλτούρα, ταυτόχρονα παράδοση και πρωτοπορεία. Δουλεύει μέσα από την ιδέα των μουσικών και ηχητικών αρχέτυπων, της συγγένειας μορφών ετερόκλητων αλλά και πάνω στις μεταμόρφωσεις του ηχητικού φαινομένου. Ο μουσικός ήχος - οργανικός, ηλεκτρονικός, φυσικός - δεν είναι κάτι δεδομένο και άκαμπτο αλλά υλικό με πλαστικότητα. Η έρευνα και η χρήση νέων τεχνικών, οργανικών και φωνητικών, στα έργα της βρίσκει επιρροές στη μουσική του 20ού αιώνα, την προφορική παράδοση, την avant-rock, την free improvisation, την performance art και τους turntablists. Αυτή η αναζήτηση την οδηγεί σε μια στενή συνεργασία με τον ερμηνευτή, συνεργασία την οποία αποκαλεί "ζωτικής σημασίας" για τη δημιουργία. 
Έργα: για Άρπα και Ηλεκτρονικά (Roll... n' Roll... n' Roll, ανάθεση του IRCAM και της Γαλλικής Ραδιοφωνίας),  για τύμπανα ορχήστρας με 2 εκτελεστές (Membranes, ανάθεση του συνόλου Ars Nova), για  mixed choir - live electronics & audio documents (Klama).για 6-channel electroacoustic work & sound installation. 2014 (Vocalscapes on Waltwhitman), για for speaking-singing female voice, clarinet contrabass & Bb, trombone, viola, percussion & electronics. 2013-2014 (Voicings on Walt Whitman I), για Τενόρο Σαξόφωνο & Ηλεκτρονικά (saktsi), για  Sound & video installation. 2012 (Geografia Sonora), για female voice, tenor sax, bass cl, string quartet & "mask electronics (BOUCHES - hommage à Demétrio Stratos), για Ξύλινα Πνευστά - 2011 (Pnoes), για Vocal and scenic action for a solo performer, electronics and lights. 2010 LES BACCHANTES (The Bacchae)
hommage à I. Xenakis, για harp, contrabass & 2 rubbed timpani (Ephemerals & Drones - 2006-2007), Χορωδιακά (Psalmos 55), για Κουαρτέτο Σαξοφώνου (Praxis 4 Saxes), για amplified ensemble (Oria), Ορχηστρικά (Ensemble 2.11), για 4 Κρουστούς (Krousta), κομμάτια για Πιάνο (Metaplasis), για 2 Τσέλα (Elxis) και Κινηματογραφική Μουσική (Birds of the Color of the Moon).  (προσωπική μαρτυρία)