Xathoudakis, Harris (1950-)

Γεννήθηκε: 18 Ιουνίου, Πειραιά (Ελλάδα)
Συνθέτης. 
Μελέτησε αρμονία, αρχικά με τον Μ. Βάρβογλη στο Ελληνικό Ωδείο (1964) και μετά με τον Γιάννη Α. Παπαϊωάννου (1965), κοντά στον οποίο ολοκλήρωσε την κατάρτισή του, το 1971. Με το έργο του Όργκανουμ (1971, σύνθεση αυστηρά σειραϊκή) απέσπασε την υψηλότερη διάκριση στον διαγωνισμό σύνθεσης του Ελληνικού Συγκροτήματος Σύγχρονης Μουσικής, ενώ υπήρξε και ένας από τους πρώτους συνθέτες ηλεκτρονικής μουσικής στην Ελλάδα, μαθητής στο ιδιωτικό στούντιο του συνθέτη Μιχάλη Αδάμη, κοντά στον οποίο διεύρυνε την τεχνική του  Το 1979 αναχώρησε για τη Γαλλία, όπου μελέτησε σύνθεση με τον Γιάννη Ξενάκη και μουσική πληροφορική στο CEMAMu και GRMμέχρι,το 1985 (Διδακτορικήδιατριβή Aspects de la signification du timbre dans la musique du Xxemesiecle, Universite de Paris I, Pantheon-Sorbonne, 1981). Από το 1985, οπότε επέστρεψε στην Ελλάδα εισήγαγε το σύστημα της «πολυαγωγίας» στην Αθήνα (Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας), ενώ δίδαξε στο Εθνικό Ωδείο (1985-86) και στο Ωδείο Ατενέουμ (1987-93) ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση. Συνεργάστηκε στη διεύθυνση παραγωγής προγραμμάτων της Ελληνικής Ραδιοφωνίας (Γ’ πρόγραμμα) και στο Ινστιτούτο Έρευνας Μουσικής και Ακουστικής. Έχει δεχτεί αναθέσεις από διάφορα ιδρύματα και οργανισμούς (ΕΡΤ, Ουγγρική Ραδιοφωνία, Καμεράτα των Βερσαλιών, Ίδρυμα Λεβέντη κ.ά.). Μεταξύ αυτών είναι η ειδική παραγγελία από τη Γαλλική Κυβέρνηση, για την επέτειο των 200 χρόνων από τη Γαλλική Επανάσταση (1…789, για μαγνητοταινία, 1989), παραγγελία του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ( καθώς και η παραγγελία του Καλλιτεχνικού Κέντρου «Ατενέουμ», για τα 15 χρόνια από το θάνατο της Μαρίας Κάλλας (Συμφωνία, 1992, α’ εκτέλεση Ωδείο Ηρώδου Αττικού 16/9/92). Δημοσίευσε πολλά άρθρα σε περιοδικά  και συνεργάστηκε σε σημαντικές εγκυκλοπαίδειες ( MGG, Εκδοτική Αθηνών κ.α.) Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών και Καθηγητής ανωτέρων θεωρητικών και σύνθεσης στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
Έργα: Ηλεκτρονική Μουσική (Σπουδές Ι και ΙΙ, 1972 και 1973), το 1973 έγραψε την Ετεροφωνία,  Κοντσέρτο για τρομπέτα και ορχήστρα, 1977), για Μαγνητοταινία (1…789)Κονσέρτο για κοντραμπάσο και ορχήστρα δωματίου, 1991), Συμφωνίες και Λειτουργίες.