Lapidakis, Michalis (1960-)

Γεννήθηκε:  28 Δεκεμβρίου, Θεσσαλονίκη (Ελλάδα) 
Αποτέλεσμα εικόνας για λαπιδακης μιχαληςΣυνθέτης.
Άρχισε μαθήματα πιάνου σε ηλικία 8 χρονών στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (Κ.Ω.Θ.), από το οποίο αποφοίτησε με πτυχία πιάνου (τάξη Γ. Θυμή), αρμονίας, αντίστιξης και φούγκας (τάξεις Θ. Μιμίκου και Κ. Νικήτα). Συνέχισε τις σπουδές σύνθεσης σε μεταπτυχιακό επίπεδο (Masters, 1987) στο Boston University, όπου σπούδασε με τους Θ. Αντωνίου και Β. Rands. Ακολούθησαν διδακτορικές σπουδές στο Northwestern University, με τους Α. Stout και W. Karlins. Αποφοίτησε με το Doctor of Music (DM) το 1992. Η διδακτορική του διατριβή συμπεριλαμβάνει (α) την εργασία Alloys: Semiology of Music and Poetic Symbolism. Music and Poetry (Κράματα: Σημειολογία της Μουσικής και Ποιητικός Συμβολισμός. Μουσική και Ποίηση) και (β) το έργο Un Soleil Noir (Μαύρος Ήλιος) για σοπράνο και ορχήστρα δωματίου. Παράλληλα, σπούδασε με τους Ι. Ξενάκη, Ρ. Boulez, Ο. Messiaen, Τ. Takemitsu, R. Felciano. Έργα του έχουν παιχτεί σε διάφορες πόλεις όπως: Νέα Υόρκη, Σικάγο, Βοστώνη, Ιλινόις, Βιέννη, Κρέμσιρ, Παρίσι, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Κέρκυρα. Το 1996 κέρδισε το Γ΄ Βραβείο «Γ. Παπαϊωάννου» και το 1990 το κέρδισε βραβείο σύνθεσης W. Τ. Farracy for Creative Music. Εμφανίστηκε ως πιανίστας σε μουσικά σχήματα ελεύθερου αυτοσχεδιασμού στη Θεσ/νικη, με μουσικούς όπως ο Φ. Φλωρίδης, ο Μ. Σιγανίδης (εκδηλώσεις «παρά θιν αλός» του Δήμου Καλαμαριάς. Γ΄ Πρόγραμμα, κλπ.). Έχει διδάξει ανώτερα Θεωρητικά και σύνθεση στις ΗΠΑ (Northwestern University, Boston University) και στην Ελλάδα (Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης, Κεντρικό Ωδείο – Αθήνα, Ιόνιο Ωδείο – Κέρκυρα). Από τον Σεπτέμβριο του 1993 είναι καλλιτεχνικός Δ/ντης του Δημοτικού Ωδείου Πετρούπολης και από το 1996 διδάσκει ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση (Τεχνικές του 20ού αιώνα, μουσική ανάλυση, Θεωρία και πρακτική των μουσικών μορφών) στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, του New Music Chicago και της ΒΜΙ. 
Έργα: Ορχηστρικά (Three Portraits), για Φωνητικά Σύνολα, για Πιάνο & Ορχήστρα (Impromptu noir), για σόλο Βιολί (In memoriam). Κουαρτέτα Εγχόρδων (Vera Quartet (…situations…), για Ηλ. Κιθάρα - Βαρύτονο Σαξόφωνο & Bayan (Howl), για Βιολί - Πιάνο & Ορχήστρα (In Astate of Flux IIa), για Ενόργανο Σύνολο - Αφηγητή & Tape (Επιστροφή - παραγγελία του Οργανισμού Πολιτιστικής Πρωτεύουσας «Θεσσαλονίκη 1997»), για solo Μαντολίνο (Taksims), για Βιόλα & Πιάνο (Entweder Oder), Ορχήστρα & Ηλεκτρονικά (Narration - to compose serenity), για Μαντολίνο - Ορχήστρα - Φωνές & Tape (Μnimes), Μουσική για θεατρικές παραστάσεις (Η Τρικυμία του Σαίξπηρ με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας, Ο Δον Κιχώτης σε νέες περιπέτειες του Β. Ζιώγα, Η επιστροφή των Τσε του Γ. Χρυσούλη με το Θέατρο Σημείο), χορό (Ελκυστές, με τη χορευτική ομάδα «Χορευτές»), και πολυθεάματα (Σαντορίνη, Νάουσα για την εταιρεία Μπουτάρη, «Θεσσαλονίκη 1997» για τον Οργανισμό Πολιτιστικής Πρωτεύουσας), για Φλάουτο - Τσέλο & Πιάνο (Berceuze pour Polydor) και για Φλάουτο - Κλαρινέτο - Πιάνο - Βιολί & Τσέλο (Adieu).