Papalexandri-Alexandri, Marianthi (1974-)

Γεννήθηκε: Πτολεμαΐδα (Ελλάδα)
Συνθέτης εικαστικός και performer.       Το 2008 ολοκλήρωσε το διδακτορικό της στη σύνθεση στο University of California. Η απόλυτη ελευθερία στον πειραματισμό, η ικανότητα να παράγει νοήματα, να παρέχει εμπειρίες και να δημιουργεί καταστάσεις είναι βασικά χαρακτηριστικά της δουλειάς της. Το σύνολο του έργου της επικεντρώνεται στων ηχητικών αντικειμένων, τα οποία γεννούνται μέσα από μια διακριτική και φιλόστοργη αποδόμηση και διαδικασία αποποίησης των αντικειμένων της.  Τα ισχυρά θεμέλια στη μουσική εκπαίδευση και οι γνώσεις της στη σύνθεση, της επιτρέπουν να χειρίζεται με πλήρη άνεση τα αντικείμενα που δημιουργεί και επιπλέον να εξερευνά ετερόκλιτες πτυχές και εκφάνσεις της performance, όπως την οπτικοακουστική, τη διαδραστική και την παραστατική εγκατάσταση (performative installation). Εφήμερα και στατικά στοιχεία, το αντικείμενο και η έννοιά του (object-subject), η ύλη και το άυλο επίκεινται σε διαδικασία αναδιαπραγμάτευσης και στη συνέχεια αποκτούν μια νέα ταυτότητα. Τα αντικείμενά της κατασκευάζονται ως όργανα που μπορούν να λειτουργήσουν με τη βοήθεια της ανθρώπινης ενεργητικής διαδικασίας, όπως κάθε συμβατικό μουσικό όργανο.   Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις λειτουργούν αυτόνομα ακυρώνοντας και αμφισβητώντας το ρόλο του ερμηνευτή/εκτελεστή (performer), καθώς επίσης εξερευνούν και τις δυνατότητες της λειτουργίας του οργάνου χωρίς την εμπλοκή του εκτελεστή του.  Επιπλέον, οι ηχητικές συνθέσεις, που προκύπτουν μέσα από την αλληλεπίδραση των αντικειμένων με διάφορες μηχανικές συσκευές και άλλα μέσα, δημιουργούν περιβάλλοντα στα οποία ο θεατής επιστρατεύει τα οπτικοακουστικά του αισθητήρια για να εισχωρήσει σε μια εμπειρία που τον ωθεί όχι μόνο σε μια απλή οπτική διερεύνηση αλλά και σε μια πιο ενεργή και ενδελεχή διαδικασία ακοής της παραγωγής του ήχου.  Οι καθαρές και λιτές φόρμες των συνθέσεών της, οι οποίες επιτυγχάνονται μέσα από την οικονομία των υλικών αλλά και μέσων, υπονοούν τις μινιμαλιστικές διαθέσεις της καλλιτέχνιδος που επιχειρεί την ακραιφνή και άμεση συναισθηματική αλλά και διανοητική συμμετοχή του θεατή. Σπούδασε σύνθεση με τον Roger Redgate στο Goldsmiths College, University of London όπου αποφοίτησε με μεταπτυχιακό στη σύνθεση. Το 2000 συμμετείχε στο "40. Internationale Ferienkurse Fur Neue Music In Darmstadt" με υποτροφία από τον Lord Mayor of the Wissenschaftsstad Darmstadt και το Goldsmiths College Music Department, όπου η σύνθεση της ΄Menace' (brass trio) επιλέχθηκε για το Studiokonzert. Στη συνέχεια παρακολούθησε σεμινάρια σύγχρονης σύνθεσης στο Βέλγιο (Ictus) και στη Σουηδία (Royal College of Music In Stockholm) με τους Jonathan Harvey, Thierry de Mey, Magnus Lindberg, Par Lindgren, Bent Sorensen, Cristina Kubisch. Οι συναντήσεις και συνεργασίες με τους: John Zorn, Eddie Prevost , David Μedalla,Οlga Νeuwirth είχαν σημαντική επιρροή στη δουλειά της. Το 2001 ίδρυσε το 'First Aid' μια σειρά από πολιτιστικές εκδηλώσεις μοντέρνας μουσικής και αυτοσχεδιασμού. Έργα της κατά παραγγελία έχουν παρουσιαστεί στην Νορβηγία , Γερμανία, Σουηδία, Νότιο Αμερική, ΗΠΑ , Βέλγιο κλπ., στα πλαίσια συναυλιών, φεστιβάλ και σύγχρονης μουσικής όπως: Freedom of the City/ Festival of Radical Music in association with (London, 2002), The Εdge Festival (Cambridge, 2002), Spelpan Festival (Stockholm, 2002), London Biennale (Horniman Museum/ 291 Gallery, 2002), bmic, (Βρετανικό κέντρο μουσικής, 2001), NYU (New York University, 2001), Koninklijk Conservatorium (Brussels 2001), Brugge-Concertgebouw (2003). Οι συνθέσεις της έχουν παιχτεί από τους εξής: Corrado Canonici, Simon Lindberg, Black Jackets Company, Rhodri Davies, Niklas Brommare, ensemble [rout], Goldsmiths Contemporary ensemble, Sebastian Lexer, Gideon Juckes, Gemini, Ed Nelson. Μελλοντικά έργα κατά παραγγελία περιλαμβάνουν συνθέσεις για το Ensemble Cordoba ( Argentina, 2003), Ictus (Διεθνές σεμινάριο σύνθεσης) και το London Improviser's Orchestra (Freedom of the City, Festival of Radical Music in association with BBC Radio three and Jazz on three (London 2003). Η μουσική της έχει μεταδοθεί από το ραδιόφωνο και web site του BBC Radio three and Jazz on three, το Swedish Radio, και το Instituto de Musica of Pontificia Univeridad Catolica deChille. Η Παπαλεξανδρη δραστηριοποιείται ως performer ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και μέχρι τώρα έχει παίξει με διακεκριμένους performers του χώρου όπως: Eddie Prevost, Eric Thieleman, Steve Beresford, David Medalla, The Scratch orchestra, Simon Vincent, Ann Rosen, Hellstrom, John Bowers, Andre Richard στη Νορβηγία, Γερμανία, Σουηδία, Βέλγιο, Δανία και Ελλάδα. Συμμετοχές της σε σύνολα αυτοσχεδιασμού κυκλοφορούν σε 3 CD. 
Έργα: Speaking of MembranesUntitled VSound Object Ι, chesSound, για 3 Ανδρικές φωνές - sound objects and motors, Untitled, για Φλάουτο - Κοντραμπάσο - Κλαρινέτο - Ακορντεόν - Πιάνο - drop machine - Τρομπόνι - 2 Βιολιά - Βιόλα & Τσέλο (Reciprocal), Kita, Warten. Connector και Untitled IV.